Klik!!!

Monday, November 29, 2010

DUNIA BARU

HOHO...merry biskut merry...biskut bertemu merry...ayoyoyoyooooo...ape ini?? hahaha...mi semua lawak ngangkung. last friday ritu ak bwk adek2 g tgk muvee kt Dataran Pahlawan..


NGANGKUNG VS ADNAN SEMPIT

npe ak nk beza2 kn dua cite ni...sbb hero nye adelah org yg sme..SHAHEIZY SAM( ntah btol ntah idak ak eja ni)


hahaha...x brp nk bes mcm adnan sempit la...ak rse x wajar la si sam ni wat suara besar...konon x nk sme ngn lakonan dia dlm adnan sempit..huh...ke sbb pengarah nye org len?


ok..ini hanya mukadimah...cite sbnr nye ialah DUNIA BARU...hohoho...bkn dunia baru yg drama tv tu ye...dunia baru yg ak mksd kn ialah alam praktikal..


aiseh....sgt la x terase cuak lg...awat lmbt sgt cuak nk smpi..ak ni mmg mcm ni...5 minit nk g dewan exam bru rse neves...kalo x hampeh..huhuhu...bru la nk rse sakit perut..rse mcm2 la time tuh...wee~


p/s : gud luck utk cik AINIPIN!

Wednesday, November 24, 2010

away 4 four days...

hahaha...i will leaving tomorrow...hahaha..(gelak lg)

so where to go??

i will fly to Tampin, Negeri JIU ( hahahaha...ckp mandarin x abes) n9 daaaa...

fly ke?? ade ke airport kt n9 tu?? mestilah xde...so kalo fly nk mendarat kt mne plak kn..

so, as usual i will drive tomorrow..( hahahaha...gelak lg)

ok...just nk bgtw kt kg xde tenet..then x dpt la nk update blog..so u guys take k ur self ok..jgn men mercun taw..( whoaaa, mcm nk rye la plak...kui3)

p/s : plan nk bwk adek2 g tgk wyg kt mlke..mau join ka??

Tuesday, November 23, 2010

pandai???

korg nk jd pandai x? mungkin kalo korg nk amalkan da agak terlmbt coz da mkn mcm2 kn...tp x pe...nnt korg ade anak..korg bg mkn bnde yg bgs2 supaya otak tu cergas dan aktif berfikir..


as we know, yahudi sebuah kaum yg pandai2 belaka...agak2 nye ape yg diorg cekik eh? ape yg diorg amalkan time diorg pregnant nk bg otak baby dlm perut tu superb...hahahaha...so ni petua org yahudi...mmg bole kt amalkan. padahal petua ni semua tlh diajar oleh Rasulullah



Petuanya :

1. Ibu mengandung mesti menyanyi, bermain piano, mendengar muzik klasik, menyelesaikan masalah matematik bersama suami....kalau dalam Islam konsep die sama jer...membaca Al-Quran(menyanyi), berwirid (bermain piano), mendengar ayat2 suci Al-Quran(mendengar lagu klasik), dan menyelesaikan masalah matematik (yg diamalkan oleh ibu Sultan Muhammad Al-Fateh namanya Huma Hatun)


2. Ibu mengandung mengamalkan memakan kacang badam, kurma dan susu.Apabila tghari roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang dijadikan mknan utama terutama ikan dan badam. ....(Dalam Islam orang yg menghafaz al Quran juga digalakkan mengambil kismis, badam, kurma dan susu utk meningkatkan daya ingatan).



kurma yg bagus



lps ni balun kacang byk2...jerawat len cite ;p


3. Memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama.....(Ini juga merupakan sunnah Rasullullah supaya makan buah2an dahulu baru makanan yang berat)


4. Menjauhi rokok dan perokok....( i'm totally agree wif this)




5. Anak2 tadika yahudi diberi makan buah dahulu dengan kacang badam bersama menelan pil minyak ikan.


6. Anak2 yahudi diberi belajar bermain alat2 muzik dan nota2 muzik.


7. Anak2 yahudi diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan.


8. Anak2 yahudi sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari. (Ketiga2 sukan ini juga dianjurkan oleh Islam melalui hadith Rasullullah tetapi dilaksanakan oleh bangsa Yahudi yang tahu kebaikannya)



p/s : will do...soon...HAHAHAHA

mood : BAD MOOD

ak mmg bad mood...mggu ni minggu yg plg worse skali...asyek2 nk hangin je....adus..knp eh??

ade kah sbb ak ni :

1) dah ilang thp kesabaran

2) or semmg nye ak org yg baran

3) atau petanda2 PMS ( PMS ni pemanas ;p)

4) ke org2 sekeliling ak yg bikin ak PANAS..

p/s : haish....dear Allah...plz give me a strenght...to bear all this..amin

Sunday, November 21, 2010

kne tag lg..wee~

Here we go..

1. What time did you get up this morning?
hehehe....rahsia

2. How do you like your steak?
yg enak2

3. What was the last film you saw at the cinema?
jap2..x ingt...step up 3 kot...ntah

4. What is your favourite T.V show?
jrg da tgk tv skrg...bz

5. If you could live anywhere in the world where would it be?
ttbe nk g marikh ;p

6. What did you have for breakfast?
nasi goreng yg sedap...(hahaha....my bro selalu nyanyi lagu nasi grg)

7. What is your favorite cuisine?
my mum cooked

8. What foods do you dislike?
sushi, petai( tp smbl dia bole mkn ;p), rebung

9. Favorite Place to Eat?
kalo kt mlke yg bes 3 abdul....HAHAHAHA...kt selyng jrg mkn luar...mak msk lg dap...so rumah la kn?

10. Favorite dressing?
selagi bole simple mimple

11.What kind of vehicle do you drive?
kancil yg semarrrtttt

12. What are your favorite clothes?
t shirt n jeans

13. Where would you visit if you had the chance?
seoul, korea

14. Cup 1/2 empty or 1/2 full?
dont mind

15. Where would you want to retire?
heaven...bole x?

16. Favorite time of day?
lps mkn...ngntok...zzzz

17. Where were you born?
Tampin, n9

18. What is your favorite sport to watch?
gimnastik kot...MUAHAHAHAHA

19. Who do you think will not tag you back?
???

20. Person you expect to tag you back first?
hohoho...x expect pape pon

21. Who are you most curious about their responses to this?
who...who?? ;p

22. Bird watcher?
apo ni? ;p

23. Are you a morning person or a night person?
time study morning person...kalo time bersuke ria...night person la kn :)

24. pets?
don have any

25. Any new and exciting news that you'd like to share?
going to do my practical training next week...excited ka?? hahaha

26. What did you want to be when you were little?
???

27. What is your best childhood memory?
rmi cikgu laki suke sye...MUAHAHAHAHA...just kidding

28. Are you a cat or dog person?
aummmm!!

29. Are you married?
not yet...

30. Always wear your seat belt?
yup...hehehe...berhemah x?

31. Been in a car accident?
ALhamdulillah x pnh n kalo bole x nk lgsg

32. Any pet peeves
No

33. Favorite pizza topping?
hahaha...semua ak melantak

34. Favorite Flower?
i pmpn yg x minat bunga...HAHAHA

35. Favorite ice cream?
strawberry, vanilla , last skali bru choc

36. Favorite fast food restaurant?
semua average je...WEI! x elok mkn fast food la ;p

37. How many times did you fail your driver's test?
once...budus itu jpj pmpn..skema nk mampus

38. From whom did you get your last email?
FACEbook...whom ke? ;p

39. Which store would you choose to max out your credit card?
tiada dan takkan ada

40. Do anything spontaneous lately?
Nope

41. Like your job?
getting use to it

42. Broccoli? Cauliflower?
hahaha...npe ngn sayur ni? ;p

43. What was your favorite vacation?
pusat karaoke...bole ke jd feberet vacation? ;p

44. Last person you went out to dinner with?
of coz la my famili x kn sugardaddy la..aiyoo

45. What are you listening to right now?
adek kecik sye yg dok ajak berborak ni

46. What is your favorite color?
hijau...yeke? ntah...asyek tkr2

47. How many tattoos do you have?
x men la tatu2 ni...

48. Coffee drinker?
not really...prefer tea than coffee

49. How many children do you have?
not yet la..

Next I'm tagging

afiq idris

adam idris

adeib cute ;p

ANDA,MALAIKAT & SYAITAN




Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini........awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah...
Syaitan - Ahh, tak payahla..... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh,panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!


Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. . ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha
Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh.... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? .

Manusia -Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2....
pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha
Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya
sekali....rugila. ... (kalau sempatla)


Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai
Allah,berpalinglah dari jalan itu .
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA,kebahagiaa n di
dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan
kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :

1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal
3. Syaitan - Tak payah

HAJAH AZIZAH & HAJI ARIFFIN

both are my beloved one...

skrg still di mekah lg...ble abes je melontar di Mina...ibu n abah da selesai wat rukun haji..sdh dpt title haji n hajah...syukur alhamdulillah semuanye berjln lancar..


td pon abah bru msj...abah mmg rajin msj...ble ade mse abah kol kjp...plng lme pon 3 ari je abh x msj n kol...


so ckp pasal msj td abh taip ayat " kami hj dan hajah sehat sahaja...kt sne sehat x? kirim slm kt puan ".... whoaaa...lpe abah da jd haji n my mum da jd hajah...Syukur lg skali.


hrp2 abah n ibu dikurniakan kesihatan yg baek selama berada di sana....AMIN



p/s: sme x muke sye ngn ibu sye...wee~

jgn tggl solat k..

entry ni ak amek kt fb...saje nk kongsi ngn kwn2..so bce smpi habes taw =)

Semua orang tahu bahawa kalau meninggalkan solat adalah dosa besar dan malahan lebih hina daripada khinzir. Betapa hinanya kita kalau meninggalkan solat seperti yang dikisahkan pada zaman Nabi Musa as. Begini kisahnya, pada zaman Nabi Musa, ada seorang lelaki yang sudah berumahtangga, dia tiada zuriat, lalu terdetik dalam hati dia (nazar), "Kalau aku dapat anak, aku akan minum air kencing anjing hitam." Nak dijadikan cerita, Allah pun kurniakan isteri si lelaki tadi pun hamil dan melahirkan anak. Apabila dah dapat anak, lelaki ni pun runsinglah. Dia dah nazar nak kena minum air kencing anjing hitam. Syariat pada zaman Nabi Musa berbeza dengan syariat yang turun untuk umat Nabi Muhammad. Kalau umat Nabi Muhammad, nazar benda yang haram, maka tak payah buat tapi kena denda (dam) atau sedekah. Tapi kalau zaman Nabi Musa, barang siapa bernazar, walaupun haram tetap kena laksanakan nazar tu. Lalu, si lelaki yang baru mendapat anak, dengan susah hatinya pergilah bertemu dengan Nabi Allah Musa dan menceritakan segala yang terjadi ke atas dirinya.



Lalu, Nabi Musa menjawab bahawa lelaki tu tak perlu minum air kencing anjing hitam tetapi akan minum air yang lebih hina dari air kencing anjing hitam. Nabi Musa perintahkan lelaki tersebut untuk pergi menadah air yang jatuh dari bumbung rumah orang yang meninggalkan solat dan minum air tu. Lelaki itu pun senang hati, menjalankan apa yang diperintahkan oleh Nabi Musa tadi. Lihatlah, betapa hinanya orang yang meninggalkan solat, sampai dikatakan air yang jatuh dari bumbung rumahnya, lebih hina dari air kencing anjing hitam. Itu baru air bumbung rumah, belum air tangan lagi. Menyentuh bab air tangan, selalu kita suka makan masakan ibu/isteri kita.



Jadi, kepada muslimat sekalian, peliharalah solat kerana kalau meninggalkan solat (kalau tak uzur), air tangan akan menitik ke dalam basuhan makanan; nasi, dsb. Anak-anak, suami pula yang akan makan makanan yang dimasak. Takkan nak biarkan suami dan anak-anak gelap hati minum air tangan orang tinggalkan solat. Tak gamak kan?



Tapi lain pula halnya dengan kita ni. Pagi petang, mamak! Teh tarik satu, roti canai satu. Ada pulak segelintir tukang masak yang tak solat. Kita pun makan bekas air tangan dia..Gelaplah hati kita, sebab tu liat nak buat kerja-kerja yang baik. Hati² apa yang kita makan. Betapa beratnya amalan solat ni hatta Allah syariatkan solat kepada Nabi Muhammad melalui Isra' Mikraj sedangkan kewajipan-kewajipan lain memadai diutus melalui Jibril as. Ketika saat Rasulullah nazak, sempat baginda berpesan kepada Saidina Ali (dan untuk umat Islam), "As-solah as Solah wa amalakat aimanukum". Maknanya, "Solat, solat jangan sekali kamu abaikan dan peliharalah orang-orang yang lemah di bawah tanggunganmu"
.


even x ckp ruang..tdk menjd halangan utk menunaikan solat





SubhanAllah









p/s: ingatan utk dri sndr jge

SALINA...

salina?? sape salina ni...adekah salina ni kwn ak or jiran sblh? dua2 slh...salina ni heroin dlm cerita AIR MATA SALINA...dan cerita ni ade sambungan nye mlm td iaitu KARMA SALINA...



erm...bg ak la...air mata salina lbey dramatik dr karma salina..mybe dlm karma salina sndr xde da umie aida dlm tuh n remy ishak...watak diorg da mati dlm air mata salina.
btw air tgn erma fatima mmg best...cite2 mcm ni nk beri kesedaran yg dlm dunia ni byk pancaroba dan dugaan yg kt akan tempuhi...lg satu restu mak ayah tu penting dlm satu2 perhubungan...kt bole tgk ble payahnya umie aida n remy ishak dlm melayari rumahtangga diorg...


so dis is a sinopsis for air mata salina :-




Salina merupakan penyanyi kugiran untuk majlis perkahwinan di kampungnya. Kecantikan Salina sering menjadi perbualan anak-anak muda tetapi hati Salina terpaut kepada Fakar, seorang kerani. Salina sanggup meninggalkan keluarganya dan berkahwin lari bersama Fakar di Thailand. Selepas berkahwin, mereka berhijrah ke Kuala Lumpur supaya Fakar dapat membuka perniagaan sendiri bermodalkan kesemua wang simpanan yang ada. Fakar mula lupa diri apabila perniagaannya meningkat maju. Kawan-kawan yang mendampinginya mula mempengaruhinya bermain judi.






ni antara babak dlm air mata salina



ady putra membawa watak antagonis




then ni plak sinopsis utk Karma Salina :-



Rakyat Malaysia tidak berpuas hati dengan hukuman yang dijatuhkan kepada Salina termasuklah Nora Asyikin, peguam yang menerajui Biro Tata Syariah. Nora Asyikin tekad untuk memperjuangkan nasib wanita mengikut hukuman Allah. Ketika Nora mengunjungi keluarga Salina, Intan datang dan menyerahkan surat yang diberikan Salina sebelum dia dijatuhkan hukuman. Barulah mereka mengetahui Salina sebenarnya redha dengan hukuman itu lantaran rasa berdosanya terhadap ibu bapanya, cintanya yang mendalam terhadap Afkar hingga mengizinkan dirinya dianiya oleh suaminya dan menjadi pembunuh. Nora Asyikin tetap membela kematian Salina dan akhirnya masyarakat mula memahami mengapa Salina mati di tali gantung dan betapa mulianya pengorbanan Salina.

dlm cite ni plak...sharifah amani, anak kpd ady putra plak mati

Saturday, November 20, 2010

SHOUT AWARD dari ANISHAWAY

Pada malam Shout Awards yang gemilang ini,
aku telah menerima award dari Anishaway.





Orang yang duduk sebelah kanan aku kat venue Shout Awards ni ialah Faizal Tahir.
Sebelah kiri, jangan terkejut, MizzNina.

OKAY tak kalau merepek berpanjangan? HAHAHA

SOALAN 1: NICKNAME

Dari dulu, sampai sekarang,
takde nama pendek lain, ainipin je.

SOALAN 2: UCAPAN KEPADA JURI PEMBERI AWARD

Firstly, saya nak ucapkan terima kasih, atas kemenangan SHOUT award ni.
Terima kasih kepada penaja pakaian, butik MANGGA dari Lendu,
serta penaja kereta, nissan First Lady.

SOALAN 3: 6 ARTIS FEVERET

Erm, aku dah lama takde feveret singer.
Aku minat lagu.
Kengkadang, lagu best, penyanyi nya aku tak minat pun.
So boleh tak senaraikan lagu yang aku suka skrg dgn artisnya je?

Usher - DJ Got Us Fallin' Apart
Malique & Najwa - Senyum
Bruno Mars - Just the way u r
Faizal Tahir - Hanyut

Mari Berbahasa Melayu




Syarat-Syarat:
1. Semua soalan dijawab dengan Bahasa MELAYU SAHAJA!
2. Tag orang yang anda mahu tag.
3. Letak gambar "Mari berbahasa Melayu" jika perlu.

SOALAN: Apakah yang anda lakukan 30 minit yang lalu?

Makan di dapur bersama nenek.

SOALAN: 2 jam yang lalu?
Menggoreng ayamas perisa panas dan pedas dan menjerang air

Anda suka...

Melayari laman sesawang, mengemaskini mukabuku, mendengar muzik dan memasak

Minggu ini...

Minggu ini banyak aktiviti yang saya lakukan, antaranya pergi ke pasar borong membeli barang basah, pada minggu ini juga kami sekeluarga menyambut hari raya haji di rumah sahaja dan keesokkan harinya kami sekeluarga bertolak ke rumah saudara di Bangi selama 3 hari 2 malam.

SOALAN: Tiga lagu yang anda boleh dengar berulang kali.

1.Rapuh oleh Opick.
2.Hanya cara anda oleh Bruno Mars
3.Dj membuat kami jatuh cinta lagi oleh Usher berduet bersama Pitbull

SOALAN: 3 binatang yang anda tak suka.

1. Kucing ( pelik tak?)
2. Nyamuk
3. Semut

SOALAN: 5 fakta tentang anda.

1. Suka senyum
2. Membenci perokok dan alah kepada asap rokok.
3. Menggunakan nama Ainipin bersama rakan-rakan.
4. Apabila ada masa lapang, suka pergi ke pusat karaoke untuk melepaskan gian.
5. Sangat rapat dengan adik yang paling bongsu .

Tahun depan mungkin...

Saya akan menjalani praktikal selama 6 bulan di syarikat audit dan menyambung pengajian yang tinggal lagi satu semester .

Saya tak reti...

Rasanya saya x reti masak lemak cili padi lagi.

SOALAN: Lima laman yang selalu anda layari.

1. Muka Buku
2. Oh bulan!
3. Google
4. Beautiful nara
5. Tempat Blog

berat...oooo...berat...

bru je aritu tmbg trn 7 kg...ni da nek blek 5 kg...gosh...kne control blek mkn2 ni...pnt je diet time study itu...hahaha...nway ak ni cpt trn cpt nek...just kne kuat semangat jelah kn...hopefully semangat ak KENTAL...HAHAHAHA...

nway ktorg( merangkap ak n adek2 bersame puan) bru pulang dr umh pakcik di bangi..pergh...heaven sungguh di sane...rse mcm x nk plg je...nk taw knp?? sbb mcm2 ade...da mcm syurga makanan pon ade...sentiasa terisi je perut ni...ak mmg suke giler...lg2 air tgn makcik sedap giler...x krg jgk masakan adib( terbaek...sila la blnje sye...hik3)

3 ari ktorg kt sne...BES2!!! dpt download 3 cite lg kt sne...hehehe....streamyx laju la ktkn...TERBAIK lg!!!...adek pon suke kt sne coz dpt swimming..pastu x abes2 nk g swimming lg...hahaha...pnt melayan..




p/s: HEAVEN!!!

Friday, November 19, 2010

hepi eid to all of u..

heee...rse nye da ari ketiga da ni...bru nk wish kn...trok btol...bkn nye ape...mls plak nk post kt blog ni..

so slmt ari rye aidiladha kpd semua...ade yg da buat ibadah korban ke? mne taw mampu kn...ape slh nye sedekah kpd yg memerlukan..

korban ni bkn je nk korban lembu semata2...tp byk lg erti perngorbanan ni...mcm ak ni ha...berkonban utk jge adek2..(cewah...bluwekkkk)

so mse ari sel ritu...ak ngn nenek bertungkus lumus didapur...ade la bbrp juadah yg ktorg wat..antaranya..

rendang ayam puan...nyum2...tp ni da hari kedua...so dah hancur2 sket



kuah kacang terbaek jgk...hahaha




ikan tenggiri msk asam terbaek dr ladang!!



p/s: entri ni sdh lme ditulis...cme x publish2 je...nk taw knp?? i mls nk amek usb dlm bilik nk transfer pic...kui3...pki bluetooth bole tp transfer dr nset ke lappy cm hampeh...kjp bole kjp x..

Opick - Rapuh

currently luv to hear dis song :D
1st time dgr ble tgk drama chinta tuh...hohohoho...
pastu dgr lg dlm cite kt tv3 mse rye aidiladha ritu...pkol 10 mlm(tajok cite x ingt...macam ade keringat kt blkg dia)







P/s: rse dri ini sgt kerdil

Monday, November 15, 2010

make over!!

YEAH!!!...

thnx to my luvly kazen 4 make my blog so cute...hahaha...luv it...mcm2 dia alter...i mcm bese...x brp kreatif...n x de mse yg byk utk mencri2 design yg cantek..( bz mengalahkn dato najib da ni)

u olls...suke x ngn design bru ni? jgn tny npe pink eh...(hehehe...dlu pink ni pnh jd warne feveret...skrg x da)...tp still bole gne utk kehidupan seharian...so u olls teka la ape warne feveret i skrg? warne putih? itam? warne warni?...teka2...keh3

arini agak bosan coz x byk aktiviti pon wat...just on9...then kol 11 pg da stat msk..ptg g tesco jap...pergh...tesco yg sejengkal tu menjd beribu batu ble ade xcident kt jln nk odw g tesco...kemek seyh dua2 kete tu...waja n honda accord....tp yg lg x bole bla ble...tgh ak bwk kete ngn berhemah nye...bole plak treler yg pnjg nye yg ade 16 tyr tu bole ptg ak without any signal...mmg hampeh btol...geram ak...so pe lg....tgn ak amek peranan la....TEKAN HON MENUNJUKKAN RSE BENGANG KT DREBER INDIA YG NK WAT ORG X BERSLH JD KORBAN PLAK....budus..mmg ak hon baek pny...lntk la org len nk kate bsg ke...

smpi nenek ak ckp yg jantung dia dup dap dup dap pasal treler tu..mmg XDE OTAK!!!

p/s: kdg2 kt berhati2 pon....org len x pnh nk berhati2...OTAK kt BONTOT...tu PASAl X RETI NK GNE

Sunday, November 14, 2010

jeles la plak

hoho...jeles saye tgk blog org len yg cantek2..pnh wane warni...smpi kdg2 nek pening tgk...(yg ni x mau la kn)...tp mmg kreatif la diorg corak kn blog diorg...ak je x bpe reti sgt...(ke ak ni x kreatif...kui2)

ckp pasal kreatif2 ni...ak time skola ren mmg x minat sgt la subjek seni ni...haish..da la kne bwk bhn2 bagai bile time klas tu even sekali seminggu je...ak bkn nye ape...time skola dlu ak sgt la independence...( korg ade ke???...hahaha...ni time sek ren taw...kecik2 da kne berdikari)

so ble time p.seni ni je...cikgu kn suke suh buat bnde pelik2 kn...konon nk nmpk seni la kn...tp brg2 nk kne cr...da la klas sekali seminggu...ble tibe klas seni tu je...slalu nye ak akn lpe la bg2 tu...HAHAHAHA...nk x nk kne la slalu pnjm org len pny...(apeda...kecik2 da nyanyok...lg satu ak x mcm bdk2 yg len...mntk bkn2 kt parent...ak gne ape yg ade...so xde brg tu diam2 sdh)

nk jd kn cite...mse ak drjh bpe ntah...ak ade sorg cikgu ni suke bg mrkh bes2 kt student feveret dia je...kdg2 ak tgk x cantek mane pon...tp dpt mrkh TIPTOP...APESAL???
haish...ak wat sehabes baek pon...x dpt mrkh bes jgk...mse ni la ak rse ART is not my PASSION...hahahha...speaking pulok...

nk di jadikan cite...ak dpt offer msk sek agama...haaa...yg bes nye...sek ak ni x de offer subjek seni mcm sek men biase...YEAH!!!...kn bgs...x yah ssh2 nk wat bnde pelik2 tuh...ak ni kn simple je org nye...seni ni kn kreatif...(uwekkk...hahaha)...abes ak kne hentam ngn org2 yg amek art n design ni...sori beb...mcm korg jgk...mesti x suke akaun kn...kn???...btol x? wee~

tp skrg ak rse nyesal plak x nk mengikhlaskn dri time blaja seni dlu...lukis ape2 pon keras...hahaha...xpe2...nnt ak ade anak nnt ak nk anta diorg g klas2 yg ade seni...x kesah la seni melukis ke...seni muzik ke...seni mempertahankn dri ke...sape kate seni tu melukis je??( dlu kecik2 je ak kata..kui3)


p/s : at least ak ade seni suara yg bole thn la jgk kn....seni jgk tu kn??HAHAHA...jom karok

Saturday, November 13, 2010

lme seyh...

akhirnye stlh hampir 3 minggu ak kt kg...ari ni ak blek kl...YEAH!!!!! exam da abes...
next sem plak da stat praktikal...stat 1hb 12....kjp je cuti...=(

nway just nk bgtw yg im back...HAHAHAHA