Klik!!!

Sunday, July 31, 2011

puase =)

ahlan wasalan ya ramadan kareem...ramadan kali ini sgt ak nnt kan...semoga amalan kt ditrima sepenuhnye...biasenye mse bln ramadan ni ak cbe berdiet sehabes bole :D keh3..
mcm thn lps dpt la jgk 6kg trn dlm sebln...thn ni kt tgk mcm mne coz stay ngn parent...rse x dpt byk tu kot..


so guys, marilah tingkatkan amalan byk kn ibadah kepadaNya..n hope ak dpt berpuase pnh utk ramadan kali ini.....slm ramadan syg2 ku :)



p/s : arini nk wat oreo cheese cake b4 ramadan esok..nnt kt upload pic msk dlm ni kalo jd...sbb 1st time kn...kalo x jd kt upload dlm perut tros :D

Tuesday, July 26, 2011

LUPE!!!

guys!!! ak lpe sgt nk amek pic mse kt indasari wellness...aiseh...x ingt lgsg..my fren pon da kua dr spa br ckp " eh, ain x amek pon pic...kata nk upload kt blog" adeh, x teringat lgsg..anis ckp br ingt..huk3


btw ak pg ngn anis n dill..tp yg wat treatment ak sorg je...yeah! INDASARI WELLNESS is HIGHLY RECOMMENDED!!! ahaks! mmg pueh ati...abes dia tarah muke ak ni coz ak wat facial...ak pon da join jd membe..murah pon murah n frendly...


xpe2... next time ak pg ak amek pic...tp kdg2 x teringat jgk..tmpt dia mmg nice..bes!


p/s : meleleh jgk air mata ak time dia sedut blackhead gne vacuum..auucch.....xkan nk jerit2 plak kan ;p

Sunday, July 24, 2011

pnh dgr QADIANI?

assalamualaikum semua..


weekend yg bahagia ni alhamdulillah terisi dgn bnde2 pekdah jgk..hahaha...so pg2 da bgn siap2 nk gerak g kuala pilah...g anta adek msk blaja blek...cuti mid term la katakan...huish...siyes da lme x rse cuti2 ni...ak kn da koje..xpe2...sebulan je lg nk msk blaja blek...


pastu dlm tghri da gerak blek kl da...overall jln semua oke...x jem..dgn cuaca yg enak2 gitu...smpi kt cheras singgah opis abah amek brg...then troskan perjlnan ke kl. then smpi kt selyng...ade papan tanda besar pny tulis " QADIANI BUKAN AJARAN ISLAM".


ade x kt tempat korg papan tanda yg JAIS ltk mcm ak taip tu. ke kt selyng ni je yg ado. dan knp dia tulis bukan ajaran islam? npe x tulis ajaran sesat?..hik3...dlu lg ak pnh pk..lg2 dia ade markas kt kg nakhoda ni...utk makluman kg nakhoda ni klo dr selyng jmpe kg ni dlu b4 nk g umh ak..mmg jelas sgt markas diorg ni sbb btol2 tepi jln2...dia mcm umah tp 3 tgkt mcm tu...


slalu ak tgk bdk2 kecik dkt halaman umh..diorg pny penampilan sme je mcm org islam...ade yg pki tdg..cme ade la certain2 yg x sme...da kata bukan ajaran islam kn...so bnde ni tercetus ble nmpk papan tanda besar tu...ayah ak ckp..npe dia tulis bkn ajaran islam..instead of ajaran sesat...sbb mmg da terkeluar tros qadiani ni...kalo mcm arqam tu still ade ajaran islam tp sesat sket..(hoho...pening sdh..:D)...tp ak ade google pasal qadiani ni.


kredit to JAIS sbb siarkan information pasal qadiani..so jais mmg da highlight kn yg selyang dan kg nakhoda mmg dr awl n asas ajaran ni bertapak selain jeram kt kuala selangor. pengikut2 ni siap mntk kubur utk diorg. so mmg diorg ni kubur x mcm kt ni. plus ayah ak ckp diorg ni mmg pelik ble mkn bab* n diorg still azan tp ade tmbh bnde lain...rse nye diorg ni x smbahyang jgk. (tp ak x sure sgt...kalo korg ade info nk share...bole la share kt cni)


so skrg ni dia da ade 2 bangunan which are 1 kt kg nakhoda tu...n lg satu kt sg tua..yg ni look likes a mosque...ni bahaya la...krg x pasal2 org ingt masjid plak..padahal qadiani pny..nauzubillah...so kalo korg nk taw more about qadiani ni bole la google...kompem kua :D


p/s : jgn amek remeh bnde yg simple..btol x?

Friday, July 22, 2011

time utk merelax kn diri..:)

skrg ni ak tgh survey2 spa area sri gmbk or melawati n area2 yg kt situ la utk wat treatment. ak pon x taw sejak ble ak rse nk bermanje2 kt spa ni...tp since kje ak yg melambak2 dgn jerawat yg x segan silu kua mcm cantek la konon dpt tonjolkn dri kt muke ak ni...adeh...mybe byk pk kot...or mybe tgh *****....zzzzz....yg kompem pasti msti la byk kje kt opis ni..hik3


so ble ak da survey2 ni...ak mcm nk wat bleaching kt tajrii spa...mostly ak tny spa2 ni x byk yg sediakan treatment bleaching...mybe bleaching = pelunturan...sgt ekstrem kot...tu yg x semua spa yg buat...so lps blek opis td ak singgah jap tajrii spa kt tmn melawati...nice spa dia...nnt kalo ak wat treatment ak upload pic...yg ptg td just sesi pengenalan...x wat pape lg..yg lg bes...kakak opis ak jd membe kt spa tu...so ak bole la gne membercard dia kalo nk murah sket...keh3..murah2 x murah la...kalo normal price RM 99...member price RM 59..whoaaa...separuh harge kan? mmg berbaloi jd membe..=)


tp utk treatment yg laen ak decide nk wat kat indasari wellness...haaa...yg ni dkt setiawangsa...hrge mmg jauh beza dr tajrii spa..kalo ade bleaching kt spa ni ak mmg da cop dlu...mslhnye xde..huk3..so ak ingt nk wat body wrap ngn scrub kt spa ni..


oke, ckp mcm byk duit...tp ak rse x slh nk pg skali skali bermanje kt spa ni...kalo tiap mggu nk pg...mmg kopak la..berderai2 rambut kt kepala ak nnt..hahahah...so nnt kn pic2 di kedua spa ini...insyaAllah kalo jd pg wat treatment la kn...krg ckp beriye tp x jd


p/s : dis week anta my syg msk bengkel jap...asyek batok2 je ble selekoh...sian

Saturday, July 09, 2011

aku ke ni??? hahaha




oke...ak trn 7 kg...whoaaa...pastu da dkt sebulan jgk ak stop amek produk ni...tp until now..badan still ok...certain produk kalo stop naik blek kn...tp alhmadulillah ak try yg ni so far sgt memuaskan..


kalo ade sape2 yg interested...bole je tny ak pasal produk ni...sbb bnde ni fiber...sgt bagus utk membuang toksin dlm badan n harge nye sgt la affordable compared fiber2 yg laen...ofkos la ak cri yg ak mampu coz ak study lg...huk3...


p/s: hepi bday to my kesayangan...pikok n ana wahid =)

x mau peristiwa 13 mei berulang....NEHI!!!!

1) Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2) Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3) Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4) Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5) Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6) Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7) Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8) Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9) Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10) Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11) Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12) Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13) Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14) Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.


ape kebende ni eh? haa...meh ak bgtw...ni ambiga pny tuntutan...yg semua nye pasal islam..ish3..aku rse korg bole pk sndr kn...x perlu nk bgtw...msg2 da besar...dan rasional lah dalam berfikir...bkn emosional....kalo mereka yg x menyokong kerajaan...nvmd...msg2 pny hak...tp ak rse yg x menyokong ni la yg slalu nye dpt bantuan kerajaan...kje ngn kerajaan...anak2 dpt biasiswa...tp pum pang pum pang je kje nye...bersyukur la...huru hara x menjamin ape2...x mustahil peristiwa 13 mei akan berulang kembali..


p/s : ASK WHAT YOU HAVE DONE FOR YOUR COUNTRY AND NOT WHAT YOUR COUNTRY HAS DONE FOR YOU