Klik!!!

Saturday, February 25, 2012

25 February 2012

arini ari sabtu...bersamaan dgn tajuk di atas...bersamaan dgn hari lahir aku...

xde ape2 yg menarik...arini ak pg kenduri kawen jiran...n nme pengantin perempuan same mcm ak...NURUL AIN...hik3...kebetulan plak...ke ak yg ptot kawen arini...almaklum la bday ak...tp arini cuaca sgt la terik...panas smpi kepetang...


ok...nak tulis ape lg eh....smpi cni jelah dlu...nnt sambung lg...no idea..:D

Wednesday, February 22, 2012

HHHOOOOOREEEEYYYY!!!!

Alhamdulillah...i've done my degree and today i got my result thru email...dup dap dup dap...finally...i pass with flying colors...n guess wat? (teka la...teka la...)


hehehehe......da dpt dgree...so now i'm facing the real world....the work environment...no more class...no more quizzes...test....ofcoz final exam...hik3...(yeke? konfiden je ak ni)


so now, proceed to the next step...plan to attend KURSUS KAHWIN...preparation...preparation again....BLA BLA BLA.....


p/s : congratz to all my frens for your result! gud luck for your future undertaking... see you guys in our convocation day!! =)

Wednesday, February 15, 2012

Ilmu :)

Tips menjadi isteri solehah

Assalamualaikum. Beberapa tips untuk menjadi isteri solehah.



Isteri yang sentiasa menjaga kebersihan, kesihatan dan kesempurnaan dirinya, rumah tangga serta anak-anak.

Isteri yang sentiasa mencintai dan menghormati keluarga suaminya seperti mana ia menghormati dan menyayangi keluarganya sendiri.

Isteri yang sentiasa menjaga aurat dari pandangan yang bukan mahramnya dan pandangan matanya sendiri.

Tidak membenarkan lelaki yang bukan mahramnya memasuki rumahnya ketika ketiadaan suami.

Isteri sedia menjadikan suaminya sebagai ketua dalam rumah tangga mereka. Ini kerana sifat semulajadi yang telah Allah anugerahkan kepada kaum lelaki.

Isteri sedia memberikan kesetiaan, ketaatan dan kepatuhan kepada suaminya selagi suruhan suami itu tidak bertentangan dengan ajaran Islam.

Isteri yang sedia memberikan jawapan dan kasih sayang yang sepenuhnya sehingga membuatkan suami merasakan rumah tangganya itu adalah tempat untuk mendapatkan ketenangan dan kebahagiaan dari sebarang masalah kerja.

Isteri yang sentiasa menjaga rahsia dan maruah suaminya begitu juga dengan maruahnya sendiri ketika ketiadaan suami.

Isteri mestilah memohon keizinan suaminya untuk keluar dari rumah atau untuk mengerjakan puasa sunat.

Isteri mestilah bijak menguruskan harta suami dalam berbelanja dengan kadar yang sederhana serta tidak membazir. Cara ini dapat menyelamatkan suami dari masalah kewangan.

Isteri yang sedia menerima pemberian suami dengan penuh keikhlasan dan kerelaan.

Isteri yang sentiasa bersyukur dan tenang sama ada menerima nikmat atau dugaan dari Allah.

Sedia melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan ibu serta segala perintah Allah dengan tabah dan sabar.

Berdiam diri sambil mendengar bila suaminya sedang bercakap.

Isteri yang sedia dan melayani dan memenuhi kehendak batiniah suami bila diperlukan.

Isteri yang sentiasa menghiasi diri dan sebaliknya pula bila ketiadaan suami.

Isteri yang sentiasa bersikap malu terhadap suaminya, bersopan santun dalam perkataan dan juga perbuatannya.

Isteri yang menemani suaminya ke muka pintu bila ia hendak keluar dan menyambutnya dengan seyuman bila ia pulang.

Berbahagialah suami yang memiliki isteri solehah dan beruntunglah isteri yang memiliki suami yang soleh.

p/s : insyaAllah...harap2 dpt melaksanakannya dgn baik...mohon dipermudahkan

Sunday, February 12, 2012

panassssss...

ak tgk berita...dkt amerika tgh bersalji....dkt china tgh kemarau....dkt malaysia ni...panas yg amat...subhanAllah...


ak kt umh ni...da mcm bersauna da...x pyh g sauna kt spa tu...ckp pasal sauna...ak x redeem lg sauna kt indasariwellness...heh...ble ntah nk pg..


so ak ni da mcm org dlm pic ni...



hehehe...ak da la cpt berpeluh...aiseh...da mcm mandi da ak kt umh...ni ak tgk mcm nk ujan...bunyi guruh dr td...tp x turun2 pon air dr langit...hujan laaa....sdp sket ak nk tdo mlm ni...da berhari tdo mcm dlm oven je..sob3 =(


p/s : arini panas sme mcm panas dlm ati ni...menci!

Saturday, February 11, 2012

Yuna - Terukir Di Bintang (Unofficial MTV With Lyrics)



oh...jatuh chenta dgr lagu ni...romantis yang amatttt...even dgr mcm org mls nk nyanyi....tp lirik dia mmg kne dgn ak...kah3

Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu


p/s : lagu ini ditujukan kpd cik abg..:D

Wednesday, February 08, 2012

keleja sudaaaa

merujuk tajuk di atas...


itu la dia...ak da kje...bz...x dan itu ini..stat 1hb ritu...


slmt tggl alam blaja...slmt dtg tjok diatas..


p/s : da kje...pastu?